mandag den 28. september 2009

Nyheder september 09

Team ride4fun er inde i en rigtig god periode. Det er blevet til mange sejre og mange flotte resultater. Jesper Kamstrup som ofte tager turen over på den anden side af storebælt og deltager i løb, har kørt flotte resultater ind i flere store marathons. Læs hvad han selv skriver om deltagelsen i Århus..

Jeg kørte en tur til Århus for at køre deres årlige marathon lørdag den 19/9. Det er blevet lidt en "tradition" for mit vedkommende, da jeg synes at ruten er fed (og lang) og normalt består af to omgange på en meget kuperet rute. I år havde de dog lavet lidt om på konceptet, og lavet en kortere rute på "kun" 26 km, som man så kunne køre 1-2 eller 3 gange alt efter hvad benene havde lyst til.

Ruten var god før, men super nu, da de havde fjernet nogle lange transport stykker, og der var stort set ingen asfalt. Men ruten var ikke blevet lettere, det føles som om at kørte man ikke op, så kørte man ned. Og der var nogle lange (meget lange) grusstigninger, som blev afløst af en tur ind på de ondeste (på den gode måde) nedkørsler som virkelig fik smilet frem på mit ansigt.

Men nok om ruten, nu lidt om selve løbet. Det var et DCU løb, så Licens-rytterne blev sluppet afsted 5 min før os alm motionister. Så til den hektiske start, der i al sin enkelthed bestod af en tur op i himlen ;o) og det medførte så at feltet hurtigt blev trukket ud. jeg kom rimeligt med fra start, og så kom så det næste problem, det var som sagt valgfrit, for motionisterne, om man ville køre 1-2 eller 3
omgange det betød at nogle af dem der lagde fra land som skudt ud af en kanon, måske kun skulle køre 2 omgange. Jeg var kommet i en gruppe med små 10 ryttere, og det første stykke tid gik med at finde ud af hvem der skulle køre 3 omgange, så man ikke fik brændt alt krudtet af på at køre race med nogle der ikke skulle køre så langt. Men gruppen var kun samlet til vi ramte den første rigtige nedkørsel, jeg slap "fully'en" løs, og da det var overstået, var vi kun 3 tilbage og der var kun kørt små 5 km, så der var langt hjem. Men jeg var kommet afsted med nogle hyggelig drenge, og vi fik da kørt meget godt sammen, de ville begge stå af efter 2 omgange men da vi var midt ude på 2. omgang, kom der en hurtigt forbi bagfra, og jeg røg efter ham. Det skulle så blive min makker resten af turen, han kørte svine-hurtigt på de lange grusstykker, og stigningerne, men jeg hentede, og overhalede
ham, på alle nedkørslerne. Sådan gik det indtil der var ca. 10 km tilbage, så trådte han fra mig på en lang grusstigning, hvor der var dømt udsolgt i mine lår, fik lidt energi tilbage på den efterfølgende nedkørsel, men så ham ikke mere før jeg kom i mål i tiden 3.26.28. Det rakte til en 2-plads i motion (samlet nr. 13) 19 sekunder efter 1- pladsen, men meget bedre end jeg havde håbet. Og jo, Annika kørte fra mig, damn hun er hurtig det "tøs-pige-barn"

Det er et løb jeg kun kan anbefale, der var enkelte markeringsproblemer på ruten, kørte forkert en enkelt gang, men det var på 3. omgang og der var "væltet" et skilt, men der er nok svært at holde styr på en rute der er så lang. Men jeg er helt sikkert med til næste år.

Skrevet af Jesper Kamstrup.

Teamet var i denne weekend flot repræsenteret til Hillerød Marathon. Det lykkedes Magnus at køre en flot 1. plads på 67 km distancen ind og andre fra holdet viste også flotte resultater.

Teamet er blevet et par profiler fattigere, men det stopper os ikke, vi er med når det gælder i de kommende vintercups og løb. Bjarke forventes tilbage snart. Han er i USA hvor han deltager i nogen meget store løb, både på MTB, men også i Adventure races. Det sidste tog 9 dage at gennemføre...

Bliv endelig ved med at følge med på bloggen.

Team ride4fun

Ingen kommentarer: