fredag den 5. december 2008

Rytterprofil: Magnus Brinch Larsen

Rytterprofil: Magnus Brinch Larsen
Højde/vægt/alder
184, 69 kg., 28 år

Beskæftigelse
Uddannet diplomingeniør på elektronikretningen på Danmarks Tekniske Universitet. Arbejder som projektleder i rådgivningsfirmaet Atkins Danmark.

Baggrund
Begyndte stille og roligt med adventureracing på holdet Team Potenso, som havde sit udspring i venner fra mit studie. Adventureracing gik for mig kun ud på at have det sjovt og gennemføre – eller bare ikke være de første til at udgå J.
Efter et par år med løst og fast træning satte jeg mig mit første mål – jeg ville gennemføre et maratonløb på under 5 timer. Det blev H. C. Andersen Maraton i Odense… vist nok i året 2006. Jeg prøvede at træne sådan rimelig seriøst optil, men løb var aldrig et hit for mig. Jeg gennemførte på 5 timer og 3 minutter.
2 måneder efter så jeg, at Dansk Mountainbike Klub skulle på en cykeltur til Andalusien i det sydlige Spanien. Jeg sendte en mail og hørt om jeg kunne komme med. Jaaaa, skrev Bo Vestergaard (formand Bo), men dem deltog på turen kørte jo ret hurtigt, så om jeg var sikker på om jeg kunne følge med? Det mente jeg godt at jeg kunne, så jeg fik lov uden at kende en eneste af dem. Det endte med at jeg var den hurtigste, hvorefter Sandra Dolcerocca spurgte, om jeg ikke vil være med i DMKs eliteprojekt. Herefter tog det fart.

Træning
Jeg går rigtig meget op i min træning - både det videnskabelige som ligger til grund for et , struktureret, personligt og dynamisk veltilrettet træningsprogram, men også det at udføre mine træningspas på korrekt vis. Efter et par år med struktureret træning, træningsvejledning og indkøb af adskillige mountainbike-, spinning- og idrætsbøger er jeg blevet i stand til at lave et fornuftigt personligt træningsprogram.
På en træningsuge træner jeg mellem 17 - 20 timer.
På en restitutionsuge bliver det til omkring 8 timer.
For at træne andet en cykelbevægelsesapparatet, så løbetræner jeg 18 kmom ugen med min kæreste, styrketræner regelmæssigt og tager nogle spinningtimer på regnfulde og kolde dage. På varme sommerdage er jeg helt crazy med at komme ud på landevejscyklen med gode venner og bekendte.

Målsætning
(for sæson 09)
I motionsløbregi er min målsætning at køre en 6 plads hjem til en Dustcup-afdeling.
I DCUregi er min målsætning at køre en top 15 hjem til DM.

Ingen kommentarer: