fredag den 27. februar 2009

Rytterprofil: David Darret

Højde/vægt/alder:

179 cm / 73 kg/ 39 år.(28-03-1970)

Beskæftigelse:
Grafisk trykker i et mindre firma i Helsinge.

Baggrund:

Født og opvokset i Frankrig (Paris). Har altid dyrket sport, bla judo i 13 år hvor jeg har det sorte bælte. Startede først med mtb i 2001, sammen med min god ven Niels H. Jeg kørte som glad amatør , men blev mere og mere bidt af det. I 2004 fik jeg konstatere lymfekræft og min verden faldt sammen, jeg var i Sydfrankrig og der kunne lægerne se det, som min egne læge ikke kunne få øje på..... jeg var alvorlig syg. Jeg skulle igennem et års hård kamp, med 16 omgange kemoterapi og 21 omgange stråler. Lægerne mente ikke at jeg ville være i stand til, at forsætte med at træne igennem behandlingsperioden, men jeg havde heldigvis det man kalder ”min bedste ven” Niels Haslov.... som tilsidesat sin egne træning, og trak mig igennem Hareskov i et håbløst langsomt tempo, og med lysten til at kaste op hver eneste gang, men en ting var sikkert... lægerne skulle ikke bestemme om jeg skulle cykle eller ej. I juni 2005 var jeg bleg, tynd, skaldet, min lungekapacitet
ville fremover være reduceret med ca 8%, men det vigtigste var, at jeg var færdig med behandlingerne, og i september 2005 var jeg med i dustcupen sidste afdeling i rudeskov, hvor jeg troede jeg skulle dø, Niels var nød til at vente på mig på toppen af samtlige bakker, igen
min bedste ven tilsidesat sit egen løb, for at sikre sig at jeg kom i mål... jeg var ikke klar, stadig for svag, men viljen til at gennemføre, kunne ingen tage fra mig. I 2006 deltog jeg sammen med Niels H i min først 24t, og det var en KÆMPE sejr. Træningen blev intensiveret, og jeg begyndte at køre for Team hustler, men med skiftet til Team ride4fun, håber jeg at rykke
mig mere endnu.

Træning:

Om sommeren træner jeg ca 15 timer om ugen fordelt på mtb - supleret med lange tur på raceren til mit job i Helsinge.

Målsætning:

En placering i top 50 til dustcup 2010, og blive markant hurtigere. Jeg skal også i 2010, for første gang deltage som H40, og det bliver spændende at se hvilken placering jeg kan få.

Ps: Sygdommen ville sætte mig af - men jeg vandt spurten...

Ingen kommentarer: