onsdag den 11. marts 2009

Rytterprofil: Kenneth Vedsted Larsen

Beskæftigelse: Er uddannet og arbejder som elektriker for firmaet Wicotec A/S i Taastrup.

Højde, vægt og alder: 174 cm, 63 kg og 35 år.

Baggrund: Har en stor del af mit liv spillet fodbold, men det blev ikke til mere end seriebold. For ca. 6 år siden begyndte jeg at dyrke løb, primært for at løbe halv og hel Marathons. Min bedste tid på halv var 1.30, og 3.15 på hel Marathon. Men efter et par år, begyndte jeg at trække min gamle stålramme med ud i skoven for at få lidt adspredelse, fra det enormt trivelle løb. Mtb'en overtog mere og mere, og de sidste 3 år er det den eneste sport jeg har dyrket. I starten var det adrenalinen ved nedkørsler eller tekniske passager jeg ikke kunne undvære, nu er det farten jeg ikke kan få nok af, og den skal stadig have mere gas.

Startede med at køre sammen med Ketty fra DMK, han lærte mig lidt teknik, og vi trillede rundt et halvt års tid på onsdagture. Men kunne godt tænke mig at få lidt fart på cyklen, så startede med at køre klubbens intervaltræninger. Et stykke tid efter kom jeg med på det opstartede DMKhold. Satsede på DCU-løbene sidste år hvilket resulterede i at gå fra C-licens til A-licens på en sæson.

Desuden har min kæreste og jeg fået en dreng for snart 2 år siden. Dem bruger jeg al den anden tid på, hvor jeg ikke træner. Der genoplader jeg.

Træning og målsætning: Går meget op i min træning, og de timer jeg har til rådighed skal udnyttes til fulde. Har ikke så meget tid til at sætte mig ind i de forskellige træningsformer, derfor får jeg lavet træningsprogram af Rune fra Aimhigh. Det fungere super fint for mig. Programmet lyder på ca. 10-11 timers træning om ugen, men ligger omkring de 12-13 stykker pt. Kan godt lide at være i god form, så selv om det er spinning, landevej eller mtb'en, yder jeg altid en indsts når jeg er ude og træne.
I motions-regi vil gerne ligge konstant i top 15 til Dust'en, og vil bidrage med noget godt race i 12 og 24 timeren.
I DCU-regi skal jeg i top 15 til DM i XC.

Ingen kommentarer: