søndag den 22. marts 2009

Rytterprofil: Kasper Overgaard Nielsen

Beskæftigelse:
Ansat hos søværnet

Alder/Højde/Vægt:
24år, 174 cm, 73 kg

Baggrund:
Idræt har altid været en del af mit liv, af den ene eller anden form. Det primære er 9års svømning, 5års taekwondo og et par års løbe træning. Men flere løbeskader satte en stopper for løbet, og derfor kom mountain bike ind i billedet. Jeg begyndte at træne seriøst i sommeren 2008, så min mtb karriere er relativ kort endnu. Men da jeg altid har haft en mtb af en eller anden art har den grundlæggende teknik været på plads.
Jeg startede med at køre i DMK da jeg kendte et par stykker i forvejen, men i efteråret 2009 er jeg hoppet over til ride4fun.

Træning:
De første 6 mdr. af 2009 har jeg benyttet aimhigh, som har hjulpet mig med at strukturer min træning. Jeg planlægger nu selv min træning på baggrund af min erfaring fra aimhigh.
I forår og sommer perioden bliver det til 10-14 timers cykel træning + lidt løb og styrketræning. I vinterperioden er det 6-8timer på cyklen, men tilgengæld en del mere løb og styketræning.

Målsætning 2010:
Top 20 til DCU løb
Top 20 til Dustcup
Top 5 til H12 solo

1 kommentar:

Martin sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.