søndag den 2. november 2008

Rytterprofil: Martin Melcher-Rommedahl



Højde/vægt:
26 år, 178 cm høj, vejer i vinterudgave ca. 80 kg... Sommertrimmet 75 kg

Beskæftigelse:
Uddannet El-installatør, arbejder PT med projektarbejde.

Baggrund:
Jeg har en fortid i mange forskellige sportsgrene, men som alle drenge har jeg spillet fodbold til den helt store guldmedalje, dog aldrig på et rigtigt seriøst plan. Jeg har i en periode som knægt dyrket boksning, og har da også bokset et par kampe som amatør, men en skade i skulderen på grund af et styrt på en crosser, gjorde at jeg var nødt til at stoppe med boksning.
Jeg har kørt motocross i stortset hele min ungdom. Startede da jeg var 8-9 år og kørte indtil jeg var 17-18 år. Denne sport minder rent teknikmæssigt utrolig meget om mtb, dog stilles der i mtb sporten helt andre krav til ens fysiske formåen. Man er simpelthen nødt til at oparbejde en jernkondi for at kunne følge bare nogenlunde med..

Jeg kom ind i mtb sporten for ca. 3 år siden, da jeg købte en ældgammel GT mountainbike. Jeg købte den mest for bare at kunne cykle på arbejde, men glæden ved at køre på mtb, og endda være rimelig terrængående i skoven, var så stor at jeg hutigt opgraderede min cykel til en bedre, lettere cykel som igen hurtigt blev skiftet ud, og så kender du vel historien.. Det er bare aldrig nok :-)

Jeg kørte lidt omkring for mig selv i et stykke tid, men fandt hurtigt ud af man rent træningsmæssigt rykkede sig mest hvis man var flere der kunne presse hinanden lidt.. Af den grund fandt jeg en klub at køre i - team hustler - som var åben for nybegyndere og hvis sociale tone passede mig supergodt..

I de første slushcup løb jeg kørte gik det op for mig at der skulle trænes forholdsvis meget, hvis man havde ambitioner om bare at kunne køre med i top 100. Lidt en åbenbaring for mig der da jeg startede med den her sport, vejede ca. 90 kg og slet ikke var i form.. Men men men, kommer efterhånden godt efter det, og ville aldrig bytte den her sport ud med nogen anden.

Træning:Jeg træner i vintersæsonen ca. 6-8 timer om ugen, hvor jeg prøver at variere min træning imellem mtb, racer, og spinning. Jeg supplerer cykeltræningen med en tur i træningscenter 2 gange om ugen.

Om sommeren træner jeg ca. 10-12 timer om ugen, primært mtb, men en langtur på raceren er ikke af vejen..

Målsætning:
Jeg satser i resten af 2008 og starten af 2009 med at køre nogle flotte resultater ind i slushcuppen. Jeg håber på en samlet placering i top 35-40 stykker, men forhåbentlig kan jeg i nogle enkelte afdelinger gøre mig godt bemærket og køre ind i top 30..

I næste års Dust cup har jeg større ambitioner, men dem holder jeg for mig selv lidt endnu.. :-)

Forhåbentlig kan jeg køre så godt at jeg gør mig fortjent til en plads på team-ride4fun´s 1. hold i 4 mands klassen til nordic24 næste år.

Andet:

Udover at jeg er rytter på team-ride4fun, så er jeg også holdleder for teamet. En tjans jeg tager meget seriøst. Jeg har et tæt samarbejde med ride4fun, og alle rytterne har jeg jævnligt kontakt med for at høre hvordan status er på form, udstyr osv.

Ingen kommentarer: