søndag den 2. november 2008

Rytterprofil: Rune "morfar" von Moos

Højde og vægt
183cm, 6 kg. for tung og født 1953

Baggrund
Når jeg er med på teamet er det fordi jeg gerne vil vise at MTB er for alle uanset alder og fordi det er hamrende sjovt, så mit motto er helt klart: ride4fun.
Jeg har været motions cyklist siden starten af 80erne og startede på landevej med at køre
Hvidovre rundt, senere Sjælsø rundt, Sjælland rundt, Vätterrunden i Sverige, La Marmotte i Frankrig samt mange andre.
Fra omkring 1994 hoppede jeg på MTBèn som klart er min favorit i dag. Jeg har kørt div. Cups-Dust – Slush- Isstjerneløb- Hillerød maraton, 12 timers og 24 timers løb.

Træning
Min træning har aldrig været særlig struktureret, jeg har bare kørt når der har været mulighed for det. I år (efterår ’08 – forår ’09) prøver jeg at få mere struktur på træningen, 1- 2 gang om ugen i skoven samt MTB spinning en gang om ugen med mr. Grønbæk og en flok glade Hustlere.

Målsætning
Mine mål for 2009: Slushen: top 100 i H40, Dusten: top 60 i H40, deltage i 12 og 24 timers løb på 4 mands hold samt andre spændende løb som dukker op.

Andet
Jeg er en del af ejerskabet bag firmaet ride4fun og er dagligt i butikken.

Ingen kommentarer: