fredag den 2. januar 2009

Rytterprofil: Karsten Dyhrberg Nielsen

Højde og vægt

Født 1968, 190 cm, 87 kg

Beskæftigelse

Direktør i Nordisk Copyright Bureau, der giver licenser til indspilning af musik. Uddannet jurist.

Baggrund

Har altid haft en stor passion for cykelløb, men aldrig rigtig som udøvende rytter. Købte min første mountainbike i 95, men begyndte først at køre regelmæssigt for en 3-4 år siden. Har sidste efterår også købt en racercykel, så træningen kan varieres – så nu skal det være.

Jeg læser alt, hvad jeg kan få hænderne på om mountainbike, og er helt sikkert betydeligt stærkere i teorien end i praksis. Abonnerer på to tyske mountainbike blade og er lige nu i gang med en fjerde gennemlæsning af Joe Friel’s ”The Mountainbiker’s Training Bible”.

Over årene har jeg dyrket alle mulige former for sport: ski, hvor jeg er uddannet skilærer, fodbold, basketball, ishockey, golf, lidt atletik og orienteringsløb. Har også løbet et par maratonløb for mange år siden, men måtte nok dengang konstatere at det aldrig ville blive til topresultater i udholdenhedssport – noget som jeg givet min nuværende besættelse af mountainbike godt kan ærgre mig lidt over.

Mine meritter i mountainbike løb begrænser sig til nogle enkle starter i dustcup løb for flere år siden (før jeg egentlig begyndte at køre regelmæssigt) og så et par deltagelser i Hillerød mtb-maraton. Med tre små børn og nummer fire på vej samt et travlt arbejde har det desværre næsten været umuligt at komme af sted til løb. Men nu hvor jeg har fået en plads på Team Ride4fun’s andethold, må det blive lettere at overbevise fruen om vigtigheden af min deltagelse i så mange løb som muligt.

Træning

Jeg er nok den langsomste mtb rytter i kongeriget, som har lavet et et-årigt struktureret træningsprogram. Det er lidt svært at følge, men jeg får kørt en 6-8 timer om ugen, primært ved at cykle på arbejde på min nye racer og så ved en træningstur på mtb i weekenden.

Målsætning

At køre hurtigere og at blive ved med at køre mtb så længe, at det kan blive til en podieplacering som H60 eller H70.

2 kommentarer:

Kanonkuglen sagde ...

Martin gamle jas... think you lige little about "nattens mulm og mørke"? Det bliver sgu ikke mørk til H12 løbet - det er daylight all the way, det er derfor løbet starter så tidligt så vi ikke skal køre med lygter, men party party istedet:-)!

Vi ses i morgen smukke...

Kys
Onkel Lars

Martin sagde ...

Ja ok morfar Lars :-)

Indforstået at indlægget også handlede om andre løb der indeholder nattetimer i "mulm og mørke" :-)

Ses der´ ;)

M