søndag den 2. november 2008

Rytterprofil: Peter Kornbek

Højde og vægt
47 år, 194 cm høj og 93 kg tung

Beskæftigelse
Arbejder hos Eyeworks Denmark som colorist. (TV produktioner)

Baggrund
Begyndte at køre på ”racercykel” for ca 23 år siden sammen med Rune. Har kørt mange at de sjællandske motionsløb: sjælland rundt, Sjælsø rundt,
Bastrup sø, Århus – Herlev, Vaettern rundt, Ritter Classic og ikke mindst La Marmotte.
For mig drejede det sig mere om at gennemføre end at komme først. (Dette skal jeg prøve at ændre)

For ca 10 siden besluttede Rune og jeg at starte vores egen motions cykelklub med navnet CC2400. Her cyklede vi på landevejen om sommeren og om vinteren brugte vi vores mtb’er i skoven.
Vi begyndte at deltage i forskellige motionsløb og tempoet blev øget, medlemmer faldt fra og klubben lukkede sidste år.

Jeg var med til nogle af de første dustcup (kan ikke huske hvad de hed på det tidspunkt) med politiets mountainbike Club som arrangør og kun 75 deltager. Her er min bedste samlede placering en 3 eller 4 plads. Siden er der kommet mange flere deltager, savner stadigvæk nogle mindre cups.

Cykler ikke nogle løb på landevejen, desværre. Jeg kan nok bedst lide at cykle på en tør landevej uden regn og mudder.

Træning
Har aldrig trænet målrettet.
Bruger transport frem og tilbage til arbejde som træning, så jeg ser frem til hjælp fra Aim-high.

Målsætning
Mine mål er at blive en del bedre placeret i næste års dustcup, køre lidt hurtigere opad og måske passe et par team bukser (max 80 kg)

Ingen kommentarer: